Sistem yönetimi

Eylül 8, 2009

Solaris 10, Apache v2.2.12 SMF düzenleme

Filed under: Solaris — mbuyukkarakas @ 12:47 pm
Tags: , , , ,

Projelerden biri için iki adet Solaris 10 (u7) sunucu üzerine medya ile birlikte gelen Apache’nin kurulması gerekiyordu. Kurduk 🙂 Ama daha sonra yazılımcılar en az V2 ile çalışmak istediklerini belirtip V1.3’ten vazgeçtiler.

Herhangi bir yazılımcının istek ve karar değişiklikleri asla bitmeyeceği için bir süre sonra bunu da yeterli görmeyip V2.2 ile çalışmak istediklerini belirttiler.

Solaris medyası ile V2 geldiği için V2.2.12′ yi ancak http://www.sunfreeware.com’dan bulabildim.

http://www.sunfreeware.com/programlistintel10.html#gcc33

Apache’nin bu sürümü beraberinde bir çok ek paketin de yüklenmesini istiyor. Özellikle prod sunucularına GCC kurmak istemeyenler için libgcc.3-4-6 tavsiye edilmiş.

Kurulumlar tamamlandığında elimizde çalışır halde Apache v2 sunucuları vardı ve yazılımcıların tüm isteklerini karşılıyordu ama bu sefer de yönetim sorunları ortaya çıktı.

Yüklemede kullandığım stream data package anladığım kadarıyla Apache için SMF servisi oluşturmamıştı. Bu durumda ancak ilgili klasörün içinden apachectl’yi elle çalıştırarak hizmeti başlatabiliyorduk.

Aslında bu durum işime de gelmedi değil. Ne kadar zamandır SMF hakkında pratik yapmayı planlıyordum ve bu sayede el alışkanlığımı da geliştirmiş oldum.

Apache V2 için SMF servisi oluşturmanın yolu çok basit.

1- Sun’ın aşağıdaki belgesi oldukça açıklayıcı

http://www.sun.com/bigadmin/features/articles/id_manager_service.html

2- Buradan mevcut XML dosya örneğini alıp üzerinde bazı küçük değişiklikler yaptım ve bahsedildiği gibi bir klasör altına yerleştirdim.

3- Aşağıdaki komutları çalıştırdım ve Voila ! Servis hazırdı.

bash-3.00# svccfg validate apache2.xml
bash-3.00# svccfg import apache2.xml

SMF ile ilgilenenler için açıklayıcı bir forum topiğini de ekte yayınlıyorum.

http://www.unix.com/sun-solaris/32936-solaris-10-add-new-svc.html

Yorum Yapın »

Henüz yorum yapılmamış.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.